pátek 16. března 2012

ochutnávka FF zahrady v Darjeelingu_ Dooars ročník 12

rozhodl jsem se ochutnat první letošní čaj ,
 první jarní vlaštovku která přilétla z oblasti Dooars na úpatí Darjjeelingu. Dooars znamená v překladu "brána"- je to vstupní brána do zemí Sikkimu, Bhutánu a darjeelingu.
Tento čaj dovezla firma Čajová Hora,tea-mountain.cz, která se specializuje především na čaje z Indie a také na japonskou čajovou scénu. 
ČAJ jsem zakoupil v čajovém obchodě cajovyatelier.cz který najdete v centru města české budějovice.
Tento čaj byl sklizen 21.2.2012(poměrně symetrické datum), od doby zpracování utekly tedy více než 3 týdny.
k přípravě jsem použil odstátou, převařenou vodu o teplotě 83stupňů Celsia.
nechal sem louhovat  pět gramů čajových lístků ve čtyřech dcl horké vody. 
k popíjení hotového nálevu čaje jsem použil českou čajovou keramiku od Jakuba Jánského.
vůně suchých lístků je velmi intentzivní,velmi květinová, typická pro FF.mokrý list se po slití čaje rozveněl ještě intenzivněji a potvrdil mi kvalitu tohoto čaje, v chuti je tento čaj svěží  a jemný, jakoby hebký.v dlouhém aftertastu můžete najít tony mlaďounkých meruněk,a další ovocné tony,otvírající se k dalším chutím které se mohou překrývat i doplňovat. 
tento čaj mě velmi příjemně naladil na jarní vlnu a už se těším na sklizně z ostatních zahrad a plantáží.
doporučuji na druhé zalití


Žádné komentáře:

Okomentovat